Over

Over Trecon Financial Consulting

Trecon levert inzicht en ondersteuning op maat voor uw bedrijf, passend bij de fase waarin uw bedrijf zich bevindt. De specialisten van Trecon zijn mensen uit de praktijk. Ervaring als financieel expert, als CFO, als managing director, als eigenaar van een bedrijf, maakt dat zij zich snel kunnen verplaatsen in uw behoeften. Een restructuring om uw familiebedrijf geschikt te maken voor een volgende eigenaar? Een herschikking van activiteiten? Interim financiele expertise om uw organisatie futureproof te maken? Hulp bij het organiseren van crowd funding? De experts van Trecon Financial Consulting staan u graag met raad en daad terzijde.

Trecon helpt u verder.

Wybren Wijnsma

 

Meer dan 25 jaar ervaring op het gebied van fusies en overnames. De laatste 15 jaar succesvol als ondernemer, CFO en aandeelhouder.

 

Wybren startte zijn carriere bij verzekeraar Agis en haar rechtsvoorgangers waar hij ondermeer als directeur Beleggingen verantwoordelijk was voor treasury en vermogensbeheer. Daarnaast was hij verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe particuliere ziektekostenverzekeringsmaatschappij en het opzetten van een venture-capital-poot ten behoeve van de ontwikkeling van diverse zorgventures.

 

In 2002 startte Wybren zijn eigen bedrijf op het gebied van financial consulting. De verzekeringsbranche bleef trekken en in 2006 stapte hij samen met twee partners in Aevitae, een groeiend bedrijf dat al snel aandacht kreeg van verschillende private equity partijen. Samen met partner Waterland voerden Wybren en zijn partners vanaf 2008 een succesvolle groeistrategie uit. Verschillende bedrijven werden aangekocht en de activiteiten ingepast in de staande onderneming.

 

Na een aantal succesvolle jaren als bestuurder/eigenaar besloot hij om met zijn kennis en ervaring anderen te adviseren bij de bedrijfsvoering.

 

Wybren is tegenwoordig actief als investeerder en adviseur op het gebied van financiering en structurering bij verschillende MKB ondernemingen.

 

Eigenschappen: No-nonsense, analytisch, creatief.

 

 

Melanie Wilms

Ruime ervaring als adviseur op het gebied van governance, riskmanagement en compliance.

Melanie Wilms is 10 jaar werkzaam geweest in de accountancy als adviseur voor ondernemers én ondernemingen met focus op bedrijven waarbij leiding en eigendom in één hand zitten. Naast reguliere jaarwerkzaamheden heeft ze ondernemingen begeleid bij riskmanagement, overnames, financieringsvraagstukken en bedrijfswaarderingen.

 

Na de accountancy is Melanie gaan werken als manager in de verzekeringsbranche, waarbij haar aandachtsgebied bestond uit assurance en compliance. Binnen enkele jaren groeide ze door tot managing director binnen dit bedrijf en vanuit deze rol was zij verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van de onderneming. Gedurende deze periode heeft ze meerdere reorganisatis en procesoptimalisaties voorbereid en doorgevoerd.

Aansluitend trad ze op als CFO van de groep en in deze hoedanigheid was ze verantwoordelijk voor reporting, (meerjaren)begrotingen, bedrijfswaardering, optimalisatie liquiditeitenbeheer en financieringsstructuur, en overnames.

 

Momenteel is Melanie actief als financieel adviseur in het MKB en maakt ze graag tijd vrij voor haar passie: lesgeven in het beroepsonderwijs!